Przekładnia paskowa w kosiarkach KLIPPO z przednim napędem
Potrzebujesz części do przekładni ? Zajrzyj do wykazu Części KLIPPO
Przekładnia paskowa zamknięta w specyficznej obudowie, zintegrowana z przednim kołem kosiarki, to najbardziej specyficzny element konstrukcji kosiarek samobieżnych KLIPPO. Jej konstrukcja ewoluowała i zmieniało się jej umiejscowienie.
Różne wersje przekładni paskowych
Występowały różne wersje przekładni paskowych. Pomijając modele z lat osiemdziesiątych generalnie na rynku polskim spotkać można 3 wersje przekładni.
Ze względu na umiejscowienie przekładni względem operatora można je podzielić na:
I. Prawa - modele produkowane do 1994 roku, obudowa aluminiowa w kolorze srebrnym
Numer produktu:
17.05-2 (1989-1992 G7 Sjalvgangaren 21, w Polsce COMET STANDARD rok prod 1996)
Model G7 21" Sjalvgangare - ochrzczony przez nas w Polsce jako COMET STANDARD - z przekładnią 2 biegową z dźwignią zwaną potocznie "pogrzebaczem"
II. Lewa - najpopularniejsza 1989-2006, obudowa aluminiowa w kolorze czerwonym Nr produktu:
1900 (2001 Comet, Cobra S),
1900-2 (1993 Comet, 1994 Euro, Pro S, Euro 1995)
1902 (1998, 1999 Pro S OHV, Pro S HD, Pro S C HD, Pro S Cobra, Cobra Pro S, 2003 Pro S Cobra, Pro S OHV, 2004 Pro S, Cobra Pro S, 2006 Pro S, ProSHD, Pro 21 S) ,
1903/503327701 (2004 Pro S Cobra, 2006 Pro S Cobra),
1904/503327801 (Cobra, Cobra S, Cobra SE, 2004 Next, 2006 Next),
18.00-2 (1989-1993 Compact, S. SE) 2-vaxlad,
19.10-2 (Compact, Euro),
1910 (Compact, Pro S Collect OHV, Cobra S/SE),
965 86 42-01 (Pro Cobra S II - 2010),
5225914-01 Cobra Se II 965864 101
Przekładnia II. Regulacja naciągu paska łożyskiem 1471
Przekładnia II. Od 1994 w modelu Comet S przekładnia po stronie lewej - na zdjęciu widać łożysko regulacji naciągu paska i kółko napinacza
Przekładnia II. Zdjęcie koła prawego i wysunięcie koła alumniowego
Przekładnia II. Łożysko regulacji naciągu paska klinowego można przesuwać góra-dół
Przekładnia II. Sprężyna biegu jałowego w pozycji neutralnej (ściągnięcie paska zagiętą końcówką sprężyny w dół)
Przekładnia II. Prawidłowy montaż pancerza linki włączania napędu
III. Prawa - modele Mulcher produkowane po 2006, obudowa kompozytowa w kolorze czarnym Nr produktu:
1945 (Konsument Excellent S, Comet S II),
1946 (Pro: Pro 21 S)
Regulacja naciągu paska
Przegląd techniczny przekładni paskowej KLIPPO
Sposób serwisowania przekładni paskowej Klippo opisany jest wyczerpująco w Instrukcji Obsługi każdej kosiarki samobieżnej Klippo. Proponujemy zapoznać się z powyższymi zdjęciami różnych przekładni, które pomogą w przeprowadzeniu przeglądu.
Sposób przeprowadzenia kontroli poprawnośći działania przekładni paskowej Klippo
2. Usuń zanieczyszczenia z wnętrza przekładni (najlepiej użyć do tego sprężonego powietrza).
3. Sprawdź naciąg paska: przesuń dźwignię włączania napędu w pozycję pracy. W tym trybie koła powinny być połączone z silnikiem. Spróbuj popchnąć kosiarkę do przodu. Przy prawidłowym naciągu paska, koła powinny być jakby zhamowane. Jeśli koła toczą się po powierzchni należy skorygować naciąg paska, poprzez przesunięcie łożyska regulacyjnego do góry.