Zielone Maszyny Eliet Countax LawnMaster Klippo



Strona główna » Oferta maszyn » 
Wymiana silnika w kosiarkach KLIPPO




























    Czy wiesz, że....


    MOŻESZ DAĆ SWOJEJ KLIPPO DRUGIE ŻYCIE !


    Kosiarki KLIPPO to jedne z najtrwalszych kosiarek na rynku. W użytkowaniu przydomowym pierwsze poważne objawy zużycia utrudniające eksploatację takie jak kłopoty z rozruchem, "branie oleju", "zarzucanie" świecy związane z dymieniem na niebiesko, pojawiają się po klikunastu latach. W modelach samobieżnych co najwyżej drobnej konserwacji wymaga przekładnia, może oponki na kołach napędowych też należałoby wymienić, jakieś małe pęknięcie na korpusie wypadałoby pospawać, a korpus "psiknąć" delikatnie świeżą farbą.

    "Wąskim gardłem" okazuje się więc silnik, podwozie generalnie nadal jest "zdrowe" - dzięki solidnym osiom i kołom oraz korpusowi z nierdzewiejącego stopu aluminium (silumin) !

    Nie polecamy wymiany pierścieni tłokowych, takie "zaleczenie" dla kosiarek obsługujących duże trawniki wystarcza na 1-2 sezony i problem wraca. Wobec bogatej oferty silników na rynku zasadne więc wydaje się rozwiązanie problemu poprzez wymianę na nowy.

    Jeśli więc przywiązałeś się do swojej starej KLIPPO, to jest metoda aby tchnąć w nią drugie życie !

    Po więcej informacji dzwoń na numer 22 723 63 85.

    Na bardziej pracochłonne renowacje zapraszamy poza "ostrym" sezonem koszenia.

    Rekomendujemy do renowacji kosiarek KLIPPO silniki renomowanej marki Briggs & Stratton. Producent oferuje zamienniki swoich starszych modeli oczywiście udoskonalone przez ostatnie ćwierćwiecze pod względem niezawodności, ekologiczności, itd. Każdorazowo pamiętać należy jedynie o specyficznych "klipposkich" parametrach wałków głównych.

    Nasze rekomendacje konkretnych modeli silników w linkach poszczególnych modeli kosiarek.














Silniki do kosiarek pchanych



























    Wysłużony dolnozaworowy Sprint z modelu Triumph rocznik 2002 zastąpiliśmy górnozaworowym 500E series.


    W modelach pchanych mulczerach:

  • Triumph,
  • Champion,
  • Excellent,
  • Pro 4

    oraz modelu z bocznym wyrzutem:

  • Merit


  • sposób montażu silnika do podwozia pozwala na bezproblemową wymianę silnika. Wybór silnika zależał będzie od szerokości roboczej i specyficznych wymagań użytkownika co do mocy lub trwałości (zastosowanie przydomowe lub profesjonalne).




























    KLIPPO Triumph rocznik 2025 !






Silniki do kosiarek samobieżnych z typową klipposką*** przekładnią paskową




























    W modelach samobieżnych:

  • Comet STD (Sjalvgangare 21")
  • Comet S
  • Pro S OHV
  • Compact S
  • Cobra S
  • Pro Cobra S

  • zastosowany był silnik z dodatkowym, bocznym wałkiem PTO napędzającym bezpośrednio przekładnię paskową napędu kół.
    Jak wcześniej informowaliśmy koncern Briggs&Stratton w związku ze zmianą polityki sprzedaży - stał się producentem sprzętu finalnego - zaprzestał produkcji silników Quantum i Intek Edge z wałkami bocznymi PTO.

    Co w tej sytuacji robić ?









































































    Niezawodna KLIPPO z tzw. "pogrzebaczem" model Comet STD (rok produkcji 1994) po 20 latach użytkowania na trawniku o powierzchni ok. 1000 mkw, z nowym silnikiem (rok produkcji grudzień 2014) gotowa do pracy.


    Wspólnie z ekspertami przedstawiciela serwisowego Briggs&Stratton, firmy CHABIN z Łodzi, serwis ZieloneMaszyny opracował technologię naprawy przy wykorzystaniu dostępnych jeszcze klasycznych silników Quantum i Intek Edge (bez wałków bocznych PTO).


    Koszt takiej renowacji porównywalny jest do ceny zakupu nowej "marketowej" kosiarki.






























    KLIPPO Pro Cobra S w trakcie renowacji



    Na wymianę rekomendujemy następujące silniki firmy Briggs&Stratton:



    popularny, dolnozaworowy model
    Quantum Seria 675 ReadyStart

    i

    bardziej profesjonalny, górnozaworowy
    Intek Edge Seria 825 OHV I/C





































    KLIPPO Pro S przed i po renowacji





























    Silnik z wałkiem bocznym PTO gotowy do montażu w każdym samobieżnym modelu KLIPPO z lat 1994-2007



































    KLIPPO Pro S OHV po renowacji gotowa do pracy


    Już kilkudziesięciu klientów skorzystało z oferty renowacji swojej KLIPPO w serwisie ZieloneMaszyny !

    Oczywiście warunkiem powodzenia przedsięwzięcia jest pozytywna ocena przydatności technicznej kluczowych dla tej renowacji części wymontowanych ze starego silnika tj:
  • miski olejowej z wałkiem bocznym PTO z zębatką oraz
  • wałka rozrządu.

  • Nasze wieloletnie doświadczenie serwisowe dowodzi, że elementy powyższe wykazują się znacznie większą trwałością w porównaniu z elementami układu tłokowo-korbowego, którego to ocena zużycia jest decydująca przy wymianie silnika.

    Jeśli klient jako użytkownik przestrzegał zasad z instrukcji obsługi silnika / kosiarki, tj. przede wszystkim:
  • wymieniał sumiennie olej i
  • dbał o czystość filtra powietrza w swojej kosiarce, a także np.
  • nie "podrasowywał" silnika poprzez wzrost obrotów maksymalnych ponad zalecane,

  • to sukces jest pewny !



    *** Poprzez "klipposką" przekładnię rozumiemy rozwiązanie napędu kół osi przedniej charakterystyczne dla marki KLIPPO, szerzej opisane tu






Silniki do kosiarek samobieżnych z napędem z wału głównego


































    KLIPPO Brilliant w trakcie renowacji. Sprinta zamieniliśmy na Quantum.



    W modelu samobieżnym, zbierającym

  • Brilliant


  • nie ma problemu braku bocznego wałka w silniku. Podobnie w modelach samobieżnych po 2007 roku z przekładnią kątową po prawej stronie, sposób montażu silnika do podwozia pozwala na bezproblemową wymianę silnika. Można więc założyć nowy każdy standardowy silnik.





























ZieloneMaszyny® 1992-2025 © Wszelkie prawa zastrzeżone
05-820 Piastów k.Warszawy, ul. Brzozowa 23 | Telefon 22 723 63 85 | E-mail: biuro@zielonemaszyny.pl







ZieleńService
05-820 Piastów, ul. Brzozowa 23
Tel. 22 723 63 85
Fax 22 723 63 05
E-mail: biuro@zielonemaszyny.pl
systemy_tnace